Vitrin Tasarımı

Vitrin Tasarımı

Vitrin, bir perakendecinin tüketicisi ile ilk buluşma noktasıdır. Ait olduğu perakende mağazayı yansıtması açısından, vitrinin tüketicinin ilgisini çekme ve oluşturduğu ilk izlenim açısından yeri büyüktür. Ürün veya hizmet perakendecileri için bu alan, ürünü veya hizmeti en doğru şekilde tüketiciye yansıtmak ve tüketicinin ilgisini çekebilmesini, mekanı fark edebilmesini sağlamak amaçlıdır. (Özkum,2011)

Vitrinleri temel olarak, arkası kapalı vitrinler ve arkası açık yada yarı açık vitrinler olarak ikiye ayırabiliriz. Her iki vitrin çeşidinde de, mimari dili mağazanın dilini konuşmalı, ancak aydınlatma tasarımı; mağazanın genel aydınlatma tasarımından farklı olarak düşünülmelidir.

Vitrin müşteriyi ikna ederek içeriye satın alma işleminin gerçekleşmesi için davet ederken, mağaza tasarımının amacı satın alma işlemini gerçekleştirmektir.(Özkum,2011) Bu sebepten vitrinde ürünlerin teşhirini olduğundan daha kaliteli göstere- bilecek, yada dikkati ürüne çekebilecek şekilde odaksal bir aydınlatma yaratacak şekilde, tercihe göre aydınlatmaların gizlenmesiyle ya da dekoratif bir obje olarak kullanılmasıyla aydınlatılmalıdır.

Vitrin aydınlatmalarında gece ve gündüz kullanımları ayrı olarak düşünülmelidir. Perakende mağazanın konumu, karanlıkta ziyaretçi alıp almadığı, kaça kadar açık olduğu, kapalı dahi olsa ziyaret sıklığı yoğun bir cadde üzerindeyse rakipler ne kadar yakınlarında var ve aydınlatmaları nasıl gözüküyor; gündüz çok ışık alıyor mu, gelen ışıklar sergilenmeyi önleyecek şekilde gelip kamaşma yaratıyor mu gibi düşünülmesi ve ona göre tasarlanması gereken bir çok unsur bulunmaktadır.